Přehled nápovědy k tématu 'e-mail'

Nápověda Slovensky Česky

 Další související témata: nastavení Přihlášení do iZUŠ zapomenuté heslo návod zaslání nového hesla

Kliknutím na článek zobrazíte jeho celý obsah. Chcete-li získat podrobnější a souvislejší nápovědu, najeďte na myší daný článek a stiskněte tlačítko Zobrazit v Nápovědě.

Zaslat nové heslo

1. Vyberte ZUŠ:
a) výběrem z roletky,
b) nebo zadáním části jejího názvu nebo obce.
2. Zadejte svoji e-mailovou adresu.
3. Odpovězte na kontrolní otázku.
4. Údaje odešlete tlačítkem Odeslat.


Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE1. Vstup do iZUŠ1. Zapomenuté přihlašovací údaje › 2. Zaslat nové heslo

Související témata: nastavení Přihlášení do iZUŠ zapomenuté heslo e-mail návod zaslání nového hesla

Odblokování přístupu do iZUŠ

Pokud při vstupu do iZUŠ zadáte 5x špatné heslo, uživatelský účet bude zablokován na 60 minut. Po jejich uplynutí se budete moci znovu pokusit o přihlášení vyplněním správného hesla.
  1. Pokud nechcete 60 minut čekat, můžete napsat na Technickou podporu iZUŠ (info@izus.cz) žádost o odblokování přístupu. Pro ověření, že jde skutečně o vás, prosíme o poslání zprávy z e-mailové adresy, která je ve vašich Osobních údajích zaměstnance nebo žáka uvedena.
  2. Pokud si ani po dalších pokusech nevzpomenete na své heslo, můžete si sami nechat zaslat nové.
  3. Pokud napíšete správně alespoň uživatelské jméno, automaticky se vám pošle e-mailová zpráva s odkazem*), kterým si sami účet odblokujete. V  této doručené zprávě kliknete na zakódovaný odkaz, pomocí kterého se dostanete zpět na přihlašovací stránku iZUŠ a zároveň se váš účet odblokuje. Pokud však při přihlášení do iZUŠ zadáte chybné, neexistující uživatelské jméno, nedá se k němu e-mailová adresa dohledat – žádný e-mail se tedy nepošle. 
*)Při přihlašování uživatele "......." bylo zadáno 5× špatné heslo. Vyčkejte automatického odblokování přístupu za 60 minut. Na Vaši e-mailovou adresu jsme také poslali zprávu s odkazem pro okamžité odblokování účtu.


Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE1. Vstup do iZUŠ › 8. Odblokování přístupu do iZUŠ

Související témata: zapomněl chyba odhlášení zapsat vyplnit heslo zaslat správnost zakódovat e-mail odblokovat nepustit jméno

Termín přijímací zkoušky

Plánování pozvánek k přijímacím zkouškám můžete sobě i Zákonným zástupcům usnadnit, když rovnou do Přihlášky do ZUŠ nastavíte Termín přijímací zkoušky
Efektivní organizaci zkoušek a úsporu času ocení i rodiče, protože si předem zvolí termín, který jim vyhovuje. Vy naopak budete mít přehled, kolik žáků se v danou dobu dostaví.

Pokud Přihlášky do ZUŠ byly do školy odeslány v období, kdy jste ještě neměli možnost naplánovat v iZUŠ Termíny přijímacích zkoušek, poskytujeme vám možnost dodatečně oslovit zákonné zástupce e-mailem, z něhož proklikem (i jako nepřihlášení v iZUŠ) přejdou na stranu Termín přijímacích zkoušek a termín si vyberou.
Zde máte připraven postup:
  1. Na straně Nezařazení žáci vyberte Žáky (Zákonné zástupce), kterým potřebujete poslat zprávu a klikněte na tlačítko Poslat zprávu
  2. Klikněte na Šablony zpráv, vyberte z roletky šablonu Termín přijímací zkoušky do ZUŠ a klikněte na Použít šablonu.
  3. Předmět zprávy se vám předvyplní názvem šablony "Termín přijímací zkoušky do ZUŠ".
  4. Klikněte na Zobrazit náhledy zpráv před odesláním.
  5. Text zprávy můžete ještě upravit a zprávu poté můžete Odeslat.
  6. Zákonnému zástupci přijde e-mail s proklikem na stranu Termín přijímacích zkoušek (můžete si vyzkoušet, jak funguje proklik v e-mailu rodičům, když v některém náhledu kliknete pravým tlačítkem myši na odkaz "Termín přijímací zkoušky" – v Google Chrome volba "Otevřít odkaz v anonymním okně"). 
  7. Otevře se nová strana Termín přijímací zkoušky, tam si rodič zvolí termín a klikne na Uložit.
  8. Systém zajistí, že se zvolený termín přijímací zkoušky propíše i do Osobních údajů žáka.
  9. Pro jednotlivé termíny přijímacích zkoušek můžete i nyní využít filtr s názvem Termín přijímacích zkoušek.



Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE2. Úkony po celý rok1. Přijímání žáků › 2. Termín přijímací zkoušky

Související témata: pozvánka přijímací zkoušky rodiče čas termín poslat heslo šablona e-mail

Ze systému iZUŠ jsem dostal e-mail s žádostí o nové heslo, ale nežádal jsem o něj

Jak k tomu dojde? Někdo navštívil v iZUŠ stranu Nové heslo, ale použil omylem nebo náhodným překlepem (např. v použité doméně) vaši e-mailovou adresu. 
Tato strana slouží k nastavení nového hesla, pokud ho uživatel zapomene. Zadá zde svou e-mailovou adresu, na ni mu přijde dotaz, zda si opravdu přeje heslo změnit. Je-li to opravdu tak, potvrdí v e-mailové zprávě změnu a přijde mu nové heslo. Pokud změnu hesla nežádáte, tedy ji nebudete v e-mailové zprávě potvrzovat.
K žádné změně hesla nedojde bez vašeho vědomí, do své e-mailové schránky máte totiž přístup pouze vy. Nikdo jiný vám tedy nemůže změnit heslo a už vůbec se ho nemůže dozvědět, iZUŠ je vůči těmto hrozbám velmi dobře zabezpečený. 
Přesto nabádáme k opatrnosti a pozornosti – do jakéhokoli systému nebo elektronického formuláře zadávejte správný formát, případnou diakritiku a doménu vaší e-mailové adresy. Předejdete případným nedorozuměním nebo situaci, že by s vámi ZUŠ nemohla elektronicky komunikovat.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE2. Úkony po celý rok2. Komunikace mezi školou a rodiči › 7. Ze systému iZUŠ jsem dostal e-mail s…

Související témata: Přihlášení do iZUŠ e-mail bezpečnost nové heslo

E-mailová upozornění pro žáky a rodiče – Žákovské sešity

Provedené změny (zápisy) ze Žákovského sešitu se budou posílat v e-mailových upozorněních zákonným zástupcům a žákům za těchto podmínek:
  1. škola má aktivovanou Nadstandardní funkci E-mailová upozornění,
  2. škola v Nastavení školy povolí Posílání upozornění zákonným zástupcům a žákům,
  3. Osobních údajích žáka má žák nebo zákonný zástupce má zadanou e-mailovou adresu (pokud škola používá funkci Ověřování e-mailových adres – musí být ověřená )
  4. žák nebo zákonný zástupce ve svém Nastavení nezakáže posílání upozornění (v zaslaném e-mailu se proklikem do nastavení lze dostat) nebo si nastavení provede kliknutím na ozubení kolečko vpravo nahoře. Když se zobrazí oznámení "Vaše škola nemá zapnuto posílání upozornění všem žákům a zákonným zástupcům. Pokud si chcete upozornění zapnout, vypnout nebo posílat v jinou dobu, můžete si na Vašem účtu uložit svoje vlastní nastavení.", vytvořte vlastní nastavení.
  5. V upozornění se každý nový zápis v Žákovském sešitu pošle jen jednou. Nemusíte mít obavy ze zahlcení e-maily.

Článek Nastavení e-mailových upozornění popisuje, jak je možné toto zasílání zařídít, popř. si o ně požádat na vedení školy.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE2. Úkony po celý rok2. Komunikace mezi školou a rodiči › 16. E-mailová upozornění pro žáky a rodiče…

Související témata: e-mailová upozornění nastavení e-mailových upozornění jak nastavit

Zajištění ochrany osobních údajů v iZUŠ, dvoufázové přihlašování

Přihlašovací údaje
  • Nesdělovat nikomu své přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo).
  • Pokud již někdo přihlašovací údaje zná, změnit si je (alespoň heslo).
  • Pro zmírnění rizika náhodného vyzrazení a použití přihlašovacích údajů neoprávněnou osobou (např. odezření při jejich zadávání), jednou za čas si změnit heslo (platí především pro uživatele s vyššími uživatelskými právy (např. ředitel má přístup k osobním údajům všech zaměstnanců, žáků i jejich zákonných zástupců).
  • Přihlašovací údaje si nemusíte pamatovat a stále znovu zadávat, můžete využít specializované aplikace pro uložení hesel (neplést si však s nezabezpečeným zapamatováním hesla v prohlížeči).
  • Délka hesla spolu s kombinací písmen a čísel nejsou jediným kritériem pro vymyšlení bezpečného hesla, na který byste měli brát zřetel. Pokud si nastavíte heslo “heslo123”, jedná se o slabé heslo, protože je velmi snadné jej uhodnout. Na druhou stranu nemusíte jít do extrému typu “m7sNGUfF%bJN#H”. Zvolte si heslo, které si budete dobře pamatovat, ale nenapadne nikoho jiného. Např. “housle1998Praha”, protože jste si koupili housle v roce 1998 v Praze. Málokdo ví, co, kdy a kde jste si koupili, a už vůbec, že jste si zrovna toto nastavili jako heslo do iZUŠ.
Uživatelská práva
  • Nedávejte uživatelům vyšší práva, než nezbytně potřebují (např. učitel nepotřebuje práva administrátora školy, stačí mu práva učitele).
  • Pokud již některý uživatel má vyšší práva, než potřebuje, snižte mu je.
  • U vedoucích pracovníků zvažte, zda ke všem podřízeným potřebují mít přístup, vidí totiž i všechny osobní údaje jejich žáků a zákonných zástupců.
Dvoufázové přihlašování
Nově můžete zvolit další bezpečnostní stupeň. V čem to spočívá?
Namísto pouhého uživatelského jména a hesla zadáte ještě Ověřovací kód (je zaslán na e-mail uživatele, který má v iZUŠ v Osobních údajích zaměstnance/žáka uveden). Teprve po zadání tohoto kódu je umožněn vstup do iZUŠ.
  • Nemusíte se bát, že se vám nějak proces přihlášení zkomplikuje.
  • Volba je zcela na vás, zda tento vyšší stupeň zabezpečení využijete či nikoliv.
  • Každý uživatel si může tento způsob zabezpečení zapnout v Nastavení uživatele použitím volby Dvoufázové přihlášení. Můžete si vybrat, zda bude Ověřovací kód vyžadován:
    • při každém přihlášení (nejvyšší stupeň zabezpečení),
    • jedenkrát denně,
    • jedenkrát za týden,
    • pouze jedenkrát za měsíc.
Jestliže chcete zůstat u stávajícího způsobu přihlašování, ponechejte volbu vypnuto.
Zrušení přístupu do iZUŠ
  • Bývalým zaměstnancům odeberte přístup do iZUŠ zrušením jejich uživatelského účtu.
  • Pokud to uznáte za vhodné, můžete zrušit přístup i bývalým žákům a jejich zákonným zástupcům (již nebudou moct nahlížet do svého Žákovského sešitu, kde jsou mimo jiné i osobní údaje jejich učitelů).
Tisk a export
  • Většinu dokumentů a údajů již nemusíte tisknout, postačuje jejich elektronická podoba v iZUŠ.
  • Nad tištěnými dokumenty nemáte takovou kontrolu, jako nad jejich elektronickou verzí v iZUŠ.
  • Stejná situace platí o exportu údajů např. do aplikace Word, Excel atd., kdy přicházíte o zabezpečení údajů.
  • Při nezbytném tisku nebo exportu zvažte, zda je nutné uvádět všechny osobní údaje, zda nebude postačovat jejich pseudonymizovaná podoba.
Odhlašování z iZUŠ
  • Nepodceňujte riziko, např. když se vzdálíte od počítače, může někdo jiný získat přístup do iZUŠ pod vaším uživatelským účtem.
  • Při každém odchodu od počítače se z iZUŠ odhlaste, nebo alespoň zamkněte Windows (klávesová zkratka Win+L).
  • Při vaší nečinnosti vás iZUŠ umí automaticky po nastavené době odhlásit, čímž bude znovu zabezpečen přístup do iZUŠ (bude nutné zadat heslo). Standardně nastavená doba automatického odhlášení je 60 minut, tuto dobu můžete zkrátit i prodloužit.
  • Nespoléhejte na automatické odhlášení a raději se odhlašujte ručně, protože čím déle je iZUŠ bez vašeho dozoru, tím více roste riziko zneužití vašeho uživatelského účtu a úniku osobních údajů.
  • Pokud údaje uniknou pod vaším uživatelským účtem, ponesete za jejich únik odpovědnost vy.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE2. Úkony po celý rok5. Zásady ochrany osobních údajů (GDPR) › 12. Zajištění ochrany osobních údajů v iZUŠ,…

Související témata: gdpr přihlášení změna úpravy heslo tisk odhlášení údaje dvoufázové bezpečnost automaticky e-mail

Další souhlasy se zpracováním osobních údajů

Uvádíme informace k dalším souhlasům se zpracováním osobních údajů:
Pro osobní údaje žáka a jeho zákonných zástupců, jejichž shromažďování v rámci dokumentace ZUŠ není výslovně umožněno zákonem (e-mailové adresy, zdravotní pojišťovna žáka, tituly, povolání a pracoviště zákonných zástupců aj.), je nutné získat tzv. Souhlas se zpracováním
Tento souhlas může vyplnit zákonný zástupce žáka, příp. zletilý žák sám, a to buď na Přihlášce do ZUŠ, nebo v případě stávajících žáků v Dokumentech žáka tzv. Souhlasy zákonných zástupců (v takovém případě přijde učiteli žáka e-mail o vyplnění souhlasu).

Souhlasy se zpracováním údajů jsou přednabízeny automaticky, není tedy nutné vytvářet je ručně na straně Nastavení souhlasů zákonných zástupců, tak jako tomu je u "klasických" souhlasů školy, jejichž znění si škola sama určuje (souhlasy s fotografováním, soutěžemi, výstavami apod.). Pro každý osobní údaj se vyplňuje samostatný souhlas se zpracováním. V případě vyjádření nesouhlasu je odpovídající osobní údaj automaticky smazán z Přihlášky do ZUŠ nebo z Osobních údajů žáka.

Chybějící vyjádření k souhlasům signalizuje na straně Žáci obvyklé oranžové podbarvení tlačítka Dokumenty. Osobní údaje, pro které je nutné souhlasy se zpracováním údajů shromažďovat, lze podle potřeb školy zcela vyřadit z Přihlášky do ZUŠ, jak bylo popsáno v Novince ze dne 14. 5. 2018. Také viz Nápověda.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE2. Úkony po celý rok5. Zásady ochrany osobních údajů (GDPR) › 14. Další souhlasy se zpracováním osobních…

Související témata: souhlasy gdpr žák zákonný zástupce e-mail pracoviště zdravotní pojišťovna přihláška

PŘIHLÁŠKA DO ZUŠ

Strana Přihláška do ZUŠ v hlavním menu je veřejně přístupná a nabízí možnost podat přihlášku do všech Základních uměleckých škol v republice. Vyplnit ji tak mohou zákonní zástupci odkudkoliv i bez přihlašovacích údajů
Stačí do vyhledávače zadat www.izus.cz, kliknout na sekci Přihláška do ZUŠ nebo přihlášku můžete vyplnit přes odkaz, který bývá umístěn na webu školy (kliknutím na LOGO iZUŠ).
Pokud není uvedeno jinak, není třeba uvádět školní rok. Přihláška platí ode dne podpisu v dolní části přihlášky. Může platit i pro další školní rok, pokud například z důvodu naplněné kapacity žáků školy není žák ke studiu hned přijat.
 
Postup vyplnění:
  1. Pokud Přihlášku do ZUŠ vyplňujete jako přihlášený uživatel nebo i bez přihlášení, budete dotázáni, zda již Vaše dítě školu navštěvovalo. Pokud znáte své uživatelské jméno heslo do iZUŠ, můžete je zadat a vyplnění přihlášky do konkrétní školy si značně usnadnit.
  2. Pokud nemáte přihlašovací údaje, vyberte ZUŠ, kam chcete žáka přihlásit.
  3. Vyplňte požadované údaje (k dispozici je detailní nápověda, včetně možnosti přidat zvláštní znaky v případě cizojazyčných jmen či příjmení – ü, ö, ë).
    Při vyplňování Přihlášky do ZUŠ je uživatel interaktivní kontrolou upozorněn na chybu nebo nevyplněný údaj. Údaj opraví ještě před pokračováním na „Další“ stranu.
  4. Zatrhněte požadované Studijní zaměření a stiskněte Odeslat přihlášku
  5. Přihláška Vám přijde na Vámi uvedený e-mail. Ve spodní části můžete být zároveň požádáni o ověření své e-mailové adresy. Tu bude škola využívat k zasílání informací ohledně studia, školného a pod.
  6. Přihlášku vytiskněte, podepište a doneste do ZUŠ. V přihlášce se nevytiskne rodné číslo žáka – teprve jeho vypsáním a podpisem zákonného zástupce tento údaj škole oficiálně předá. Na straně Žáci pak přihlášený žák figuruje mezi Nezařazenými žáky.
  7. Informace o přijetí žáka jsou odeslány na e-maily uvedené v přihlášce a lze je zjistit také po najetí myší na položku menu Přihláška do ZUŠInformace o přijetí. Zde zadáte údaje potřebné pro vyhledání žáka a zobrazí se vám stav přihlášky. Dokud žák není zařazen k učiteli, není zatím rozhodnuto. I tak již můžete požádat příslušnou ZUŠ o zaslání přihlašovacích údajů do systému a zpřístupnění žákovského sešitu. Pokud je zařazen k učiteli, znamená to, že byl přijat. Pokud jej není možné vyhledat, nebyl přijat (event. jste nezadali v Přihlášce do ZUŠ rodné číslo nebo jste zadali nesprávné údaje). Viz také článek Informace o přijetí žáka do ZUŠ.



Vytvořeno pomocí iZUŠ (www.izus.cz)

Čtvrtek 14. listopadu 2019