Přehled nápovědy k tématu 'odhlášení'

Nápověda Slovensky Česky

 Další související témata: gdpr přihlášení změna úpravy heslo tisk údaje dvoufázové bezpečnost automaticky e-mail současně notifikace ověřovací kód uživatel mobilní aplikace

Kliknutím na článek zobrazíte jeho celý obsah. Chcete-li získat podrobnější a souvislejší nápovědu, najeďte na myší daný článek a stiskněte tlačítko Zobrazit v Nápovědě.

Hned po přihlášení dojde k odhlášení

iZUŠ využívá pro uchovávání informace o přihlášeném uživateli cookie. Nastavte svůj internetový prohlížeč, aby povoloval ukládání cookies a dovoloval pracovat se skripty v jazyce JavaScript.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE1. Vstup do iZUŠ4. Obtíže při přihlášení do iZUŠ › 1. Hned po přihlášení dojde k odhlášení

Související témata: přihlášení cookie JavaScript prohlížeč zobrazení odhlášení nefungovat

Nemohu se přihlásit, protože jsem v iZUŠ již přihlášen

Článek již neaktuální!
Dříve iZUŠ z bezpečnostních důvodů umožňoval, aby byl uživatel přihlášen v jeden okamžik pouze jednou, tedy nikoli na více počítačích či ve více prohlížečích (neplatí o zobrazení iZUŠ ve více oknech/panelech jednoho prohlížeče). Proto bylo důležité, abyste se po skončení práce v iZUŠ vždy odhlásili (kliknutím na odkaz „odhlásit“ – v levém sloupci pod vaším jménem). Pokud se nemůžete přihlásit, může to být z následujících příčin:
  1. Jste již přihlášeni na jiném počítači => odhlaste se na onom počítači a přihlaste se znovu zde (nebo viz bod 6).
  2. Jste již přihlášeni v jiném prohlížeči => odhlaste se v onom prohlížeči a přihlaste se znovu zde (nebo viz bod 6).
  3. Byla smazána cookie ve vašem prohlížeči, stalo se tak možná v důsledku zavření prohlížeče bez předchozích odhlášení z iZUŠ => po ukončení práce v iZUŠ se nezapomeňte odhlásit a teprve potom zavřete prohlížeč, nyní budete muset vyčkat automatického odhlášení (nebo viz bod 6).
  4. Pokud jste připojeni k internetu přes Wi-Fi či mobilní internet, mohlo dojít k přepojení do jiné sítě a změně IP adresy, čímž je váš počítač z pohledu internetu považován za odlišný než předtím, iZUŠ identifikoval jiný počítač a z výše uvedených důvodů vás odmítl přihlásit, vyčkejte automatického odhlášení (nebo viz bod 6).
  5. Vaše přihlašovací údaje mohla zjistit jiná osoba a přihlásit se pod vaším jménem, nebo jste se neodhlásili a jiná osoba na onom počítači pracuje v iZUŠ pod vaším jménem => jestliže se čas automatického odhlášení zvyšuje a zneužití přihlašovacích údajů nemůžete ovlivnit, okamžitě kontaktujte provozovatele iZUŠ, aby zablokoval váš účet v iZUŠ (nebo viz bod 6).
  6. Pokud nemůžete zajistit odhlášení podle předchozích bodů, můžete zvolit následující postup, předchozí přihlášení bude zrušeno, neuložená data v předchozím přihlášení budou ztracena. Pokud obdržíte hlášení „Uživatel (vaše uživatelské jméno) je již přihlášen…“: Vyplňte uživatelské jméno heslo, následně zaškrtněte zatržítko „Vynutit odhlášení“, klikněte na tlačítko Přihlásit.

Automatické odhlášení

Když se vzdálíte od počítače a zapomenete se odhlásit, může přijít jiná osoba a pokračovat v iZUŠ pod vaším jménem. Z toho důvodu program obsahuje funkci automatického odhlášení po 60 minutách nečinnosti. Vždy, když se od počítače vzdalujete (byť jen na pár minut), odhlaste se. Dokumenty obsahují osobní údaje, které by mohla neoprávněná osoba zneužít. Přednastavenou dobu 60 minut pro automatické odhlášení si můžete změnit na straně Nastavení účtu.

Přednastavené  řádky z našeptávače (například kolegou použité přihlašovací jméno při přihlašování do iZUŠ) můžete smazat. Najeďte si kurzorem na nežádoucí text (podklad změní barvu) a poté stiskněte SHIFTDEL.  Nesmíte na danou položku kliknout – opravdu nad ni jen přesuňte kurzor (zůstane tak stále ve sloupci několika navrhovaných jmen), pak stiskněte kombinaci Shift + Delete a nabídka okamžitě zmizí.

Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE1. Vstup do iZUŠ › 6. Automatické odhlášení

Související témata: nečinnost gdpr automatické odhlášení

Odblokování přístupu do iZUŠ

Pokud při vstupu do iZUŠ zadáte 5x špatné heslo, uživatelský účet bude zablokován na 60 minut. Po jejich uplynutí se budete moci znovu pokusit o přihlášení vyplněním správného hesla.
  1. Pokud nechcete 60 minut čekat, můžete napsat na Technickou podporu iZUŠ (info@izus.cz) žádost o odblokování přístupu. Pro ověření, že jde skutečně o vás, prosíme o poslání zprávy z e-mailové adresy, která je ve vašich Osobních údajích zaměstnance nebo žáka uvedena.
  2. Pokud si ani po dalších pokusech nevzpomenete na své heslo, můžete si sami nechat zaslat nové.
  3. Pokud napíšete správně alespoň uživatelské jméno, automaticky se vám pošle e-mailová zpráva s odkazem*), kterým si sami účet odblokujete. V  této doručené zprávě kliknete na zakódovaný odkaz, pomocí kterého se dostanete zpět na přihlašovací stránku iZUŠ a zároveň se váš účet odblokuje. Pokud však při přihlášení do iZUŠ zadáte chybné, neexistující uživatelské jméno, nedá se k němu e-mailová adresa dohledat – žádný e-mail se tedy nepošle. 
*)Při přihlašování uživatele "......." bylo zadáno 5× špatné heslo. Vyčkejte automatického odblokování přístupu za 60 minut. Na Vaši e-mailovou adresu jsme také poslali zprávu s odkazem pro okamžité odblokování účtu.


Umístění v Nápovědě: 3. ŽIVOTNÍ SITUACE1. Vstup do iZUŠ › 8. Odblokování přístupu do iZUŠ

Související témata: zapomněl chyba odhlášení zapsat vyplnit heslo zaslat správnost zakódovat e-mail odblokovat nepustit jméno

Zajištění ochrany osobních údajů v iZUŠ, dvoufázové přihlašování

Přihlašovací údaje
  • Nesdělovat nikomu své přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo).
  • Pokud již někdo přihlašovací údaje zná, změnit si je (alespoň heslo).
  • Pro zmírnění rizika náhodného vyzrazení a použití přihlašovacích údajů neoprávněnou osobou (např. odezření při jejich zadávání), jednou za čas si změnit heslo (platí především pro uživatele s vyššími uživatelskými právy (např. ředitel má přístup k osobním údajům všech zaměstnanců, žáků i jejich zákonných zástupců).
  • Přihlašovací údaje si nemusíte pamatovat a stále znovu zadávat, můžete využít specializované aplikace pro uložení hesel (neplést si však s nezabezpečeným zapamatováním hesla v prohlížeči).
  • Délka hesla spolu s kombinací písmen a čísel nejsou jediným kritériem pro vymyšlení bezpečného hesla, na který byste měli brát zřetel. Pokud si nastavíte heslo “heslo123”, jedná se o slabé heslo, protože je velmi snadné jej uhodnout. Na druhou stranu nemusíte jít do extrému typu “m7sNGUfF%bJN#H”. Zvolte si heslo, které si budete dobře pamatovat, ale nenapadne nikoho jiného. Např. “housle1998Praha”, protože jste si koupili housle v roce 1998 v Praze. Málokdo ví, co, kdy a kde jste si koupili, a už vůbec, že jste si zrovna toto nastavili jako heslo do iZUŠ.
Uživatelská práva
  • Nedávejte uživatelům vyšší práva, než nezbytně potřebují (např. učitel nepotřebuje práva administrátora školy, stačí mu práva učitele).
  • Pokud již některý uživatel má vyšší práva, než potřebuje, snižte mu je.
  • U vedoucích pracovníků zvažte, zda ke všem podřízeným potřebují mít přístup, vidí totiž i všechny osobní údaje jejich žáků a zákonných zástupců.
Dvoufázové přihlašování
Nově můžete zvolit další bezpečnostní stupeň. V čem to spočívá?
Namísto pouhého uživatelského jména a hesla zadáte ještě Ověřovací kód (je zaslán na e-mail uživatele, který má v iZUŠ v Osobních údajích zaměstnance/žáka uveden). Teprve po zadání tohoto kódu je umožněn vstup do iZUŠ.
  • Nemusíte se bát, že se vám nějak proces přihlášení zkomplikuje.
  • Volba je zcela na vás, zda tento vyšší stupeň zabezpečení využijete či nikoliv.
  • Každý uživatel si může tento způsob zabezpečení zapnout v Nastavení uživatele použitím volby Dvoufázové přihlášení
  • Notifikace s Ověřovacím kódem je užitečná zvláště, když jste přihlášení do iZUŠ na dvou či více zařízeních současně
  • Dvoufázové přihlašování v mobilní aplikaci viz článek PŘIHLÁSIT/ODHLÁSIT.
  • Jestliže chcete zůstat u stávajícího způsobu přihlašování, ponechejte volbu vypnuto.
Zrušení přístupu do iZUŠ
  • Bývalým zaměstnancům odeberte přístup do iZUŠ zrušením jejich uživatelského účtu.
  • Pokud to uznáte za vhodné, můžete zrušit přístup i bývalým žákům a jejich zákonným zástupcům (již nebudou moct nahlížet do svého Žákovského sešitu, kde jsou mimo jiné i osobní údaje jejich učitelů).
Tisk a export
  • Většinu dokumentů a údajů již nemusíte tisknout, postačuje jejich elektronická podoba v iZUŠ.
  • Nad tištěnými dokumenty nemáte takovou kontrolu, jako nad jejich elektronickou verzí v iZUŠ.
  • Stejná situace platí o exportu údajů např. do aplikace Word, Excel atd., kdy přicházíte o zabezpečení údajů.
  • Při nezbytném tisku nebo exportu zvažte, zda je nutné uvádět všechny osobní údaje, zda nebude postačovat jejich pseudonymizovaná podoba.
Odhlašování z iZUŠ
  • Nepodceňujte riziko, např. když se vzdálíte od počítače, může někdo jiný získat přístup do iZUŠ pod vaším uživatelským účtem.
  • Při každém odchodu od počítače se z iZUŠ odhlaste, nebo alespoň zamkněte Windows (klávesová zkratka Win+L).
  • Při vaší nečinnosti vás iZUŠ umí automaticky po nastavené době odhlásit, čímž bude znovu zabezpečen přístup do iZUŠ (bude nutné zadat heslo). Standardně nastavená doba automatického odhlášení je 60 minut, tuto dobu můžete zkrátit i prodloužit.
  • Nespoléhejte na automatické odhlášení a raději se odhlašujte ručně, protože čím déle je iZUŠ bez vašeho dozoru, tím více roste riziko zneužití vašeho uživatelského účtu a úniku osobních údajů.
  • Pokud údaje uniknou pod vaším uživatelským účtem, ponesete za jejich únik odpovědnost vy.

Vytvořeno pomocí iZUŠ (www.izus.cz)

Čtvrtek 27. února 2020